10 things I wish I knew when I started blogging

Snad poprvé si dnes připadám, že postuji smysluplný článek. Je to asi proto, že mě inspirovala zahraniční blogerka a myslím, že je to dobrý kecací článek. Nechtěla jsem Vás okrást o nedělní článek a tak místo fotek z uplynulých dnů přidávám tohle :)


1. Svým způsobem musíme brát blogování jako práci. A tohle ze začátku dělá jen málokdo. Každého to samozřejmě baví, ale nepřemýšlí, co by mohlo být v budoucnu s blogem a s články. Momentálně jsem však trochu ohleduplnější a snažím se uvažovat také nad tím, zda to budete číst i Vy. A nejen já. Ráda přemýšlím nad články, co k nim dodat vtipného (i když ne vždy se to podaří) a hlavně kvalitně to napsat tak, aby Vás to bavilo.

2. Komentovat a číst ostatní blogy? Upřímně ze začátku jsem ani jedno nedělala. Vždy jsem se na nějaký podívala, ale nezajímalo mě, co píše autor blogu. Byla to chyba a teď čtu články ostatních, hlavně mě baví inspirovat se a udělat jim radost komentářem. Přijde mi to opravdu milé, když Vám někdo pochválí Váš článek. Jako bonus můžeme brát to, že máme možnost blog dotyčného sledovat a pokud to chceme tak nazvat, také se s ním "spřátelit".

3. Psát si své nápady je pro mě dost důležité. Na začátku jsem měla články jako všichni ostatní: recenze a hlavně co nového jsem si koupila. Moc mě to nebavilo, články jsem měla stejné jako ostatní. Teď mi můj styl psaní docela vyhovuje, za což jsem opravdu ráda. K tomu mi pomáhá zapisování. Všechno, co mě napadne zapíšu buď do sešitku nebo do mobilu. Vždy když nevím, co psát, mrknu tam a za hodinku máte článek na blogu :)

4. Umět si pohrát s designem blogu jsem vůbec neuměla. Odvíjelo se od toho i to, že blog prošel desítkami přeměnami a nikdy jsem nebyla spokojená. Když už mě to naštvalo, chtěla jsem s blogem skončit. Proč jsem nepřestala? Díky příteli, který řekl, ať dělám, co mě baví. Takže velké díky patří jemu, protože nejen já, ale hlavně on mi pomohl s kódy, radami a také s tím, co a jak mám udělat, aby se to ostatním líbilo.

5. a 6. Spojila jsem dvě věci do jednoho bodu a můžu říct, že to má spojitost i s bodem 4. Většina z nás ráda stahuje fotografie z internetu. Já upřednostňuji vlastní fotografie, někdy se však neobejdu bez pinterestu nebo weheartit. Hlavně, aby to pro mě vypadalo kvalitně a Vám se na to dobře dívalo. Styl psaní má na to taky vliv. Pět vět podle mě v článku opravdu nestačí. Čtenář si chce číst, ne rolovat dolů prázdnou stránkou a nekvalitními fotkami. 

7. Kdo je našimi kamarády však nejvíc? Určitě sociální sítě, bez kterých by jsme byli my, bloggeři, ztraceni. Sdílíme své články, komentujeme ostatním statusy a také radíme ohledně blogu. Pokud jsme už "oblíbenější", vytváříme instagram a stránky na facebooku svého blogu. Čtenáři mají možnost poznávat Vás lépe.

8. Lidé z mého okolí neví, že píšu blog. Také to tak máte? Doufám, že nejsem jediná. U mě to ví jen hrstka lidí. Ne, že bych se za svůj blog styděla. Naopak. Jsem na sebe i blog pyšná. A i když čísla nejsou nic moc, i tak jsem ráda za každého čtenáře. Dělá mi radost vidět a číst Vaše komentáře. Mám hned lepší pocit, že nepíšu jen tak pro nic za nic. 

9. Pauza je okay. Prostě nemáme o čem psát, tak proč psát o něčem, na co nemáme náladu a co by nás nebavilo? Jednoduše stačí dát si oddech, nabrat sílu a hlavně inspiraci. Nikdo Vám nic neudělá, když přestanete na chvíli psát. A pokud se bojíte o čtenáře, myslím, že pokud máte dobrý blog a předem čtenářům vysvětlíte situaci, nemusíte se ničeho bát. Je to jen na Vás.

10. Být svůj. Snad nejdůležitější bod ze všech. Jak jsem už psala, je docela na nic psát o něčem, co Vás nebaví. Také je blbost si myslet, že hned ze začátku budete mít 100 sledujících a 30 000 shlédnutí. Pokud budete sví, nemusíte se toho bát. Pište své články, mějte své nápady a neřešte názory ostatních. Je dobré někdy slyšet názor ohledně toho jak píšete, to nikomu neberu. Je ovšem něco jiného, když Vás sráží dolů. Ubírá to na Vašem sebevědomí a ničí Vám to něco, co rádi děláte a v co věříte.

Nakonec můžu jen říct jedno. Nepočítejte s tím, že hned budete jako Petralovelyhair - blogování je součástí jejího života několik let. Já bloguji přes rok a pořád mě to baví. Pauzu s blogováním jsem už také měla, ale jsem tu a jsem moc šťastná, že se najdou lidé, kteří zavítají sem, na můj blog. 
Děkuji za přečtení dnešního článku a budu ráda, když napíšete co Vás baví na blogování, jaký k tomu máte přístup atd. :)

You May Also Like

36 comments

  1. Vážně pěkný článek! U mě je taky jen pár lidí, kteří ví, že mám blog a to ne protože bych se styděla, jen nemám potřebu to vykládat na potkání :)

    Simply Janet

    OdpovědětVymazat
  2. Výborný článok, veľmi dobre sa čítal a musím s týmito bodmi súhlasiť. Na niektoré veci človek príde až časom. Ja som napríklad tiež nebola nikdy spokojná s dizajnom, preto som raz skúsila stiahnutú šablónu a bola som z nej unesená. Ako som ale po čase zistila, moji čitatelia v nej mali chaos, moc sa v nej nevyznali a tak som sa rozhodla vrátiť k niečomu jednoduchšiemu. Zároveň som ale nechcela zapadnúť prachom medzi ostatnými blogmi, vždy som mala potrebu akosi vytŕčať z davu a preto som si urobila opäť dizajn sama a aj keď to nie je super-mega-HTML-prekombinované, tak sa mi to páči a čitateľom tiež. Predovšetkým ma baví moje obrázkové menu, ktoré ostatné blogerky nemajú. Je to taká maličkosť, ale človeka to odlíši od ostatných :)

    Sue Diamond z blogu Sue and colours

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za upřímný komentář :) Na tvůj blog jsem už párkrát narazila a opravdu je originální :) Já když jsem stáhla svoji první šablonu, byla jsem z toho celá happy :D :)

      Vymazat
    2. Taktiež mnohokrát ďakujem. Najväčšou radosťou pre mňa je, ak mi niekto povie, že pozná môj blog ^_^

      Vymazat
  3. Zaujímavý článok! Veľmi dobre sa číta a ja ako začínajúca blogerka tieto rady ocením :) a bola by som rada keby si sa pozrela na môj blog :) Weirdhouse

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tvůj blog určitě mrknu a děkuji za komentář :) :3

      Vymazat
  4. súhlasím, však číslu 8 som veľmi nepochopila - ľudia z tvojho okolia nevedia, že bloguješ, ale si rada za svojich čitateľov? toto nikdy nepochopím, človek je pyšný na svoj blog, ale nepovie to ľuďom vo svojom okolí? u mňa je to najsilnejšia podpora, akú mám, neviem si predstaviť blogovať bez pomoci ľudí navôkol - bez kamarátov, ktorí mi robia modelov, alebo ma fotia, kontrolujú mi gramatiku, radia mi, či dokonca jednoducho sú mojimi pravidelnými čitateľmi... nie si sama, ale ja to asi nikdy nebudem chápať, lebo ak ťa ľudia majú úprimne radi, pochopia to, ak nie, nie je to úprimné...

    ale veľmi pekný článok!!! ;).

    Kejmy <3.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za tenhle komentář :) Víš, jsem tak trochu stydlivá a nikdy dřív jsem nic takového nedělala :D Samozřejmě mě podporuje přítel a pár kamarádek a za to jsem moc ráda, ale nějak nemám potřebu to ukazovat. Určitě je super, že u tebe je to naopak a vůbec to nemyslím vůči tobě špatně :) Určitě se u mě časem lidé dozví, že píšu blog, ale nechávám to volnému průběhu :)

      Vymazat
  5. Ahoj :) Super článek a skvělý blog, nechápu, proč jsem na tebe nenarazila dřív, jinak bych už dávno byla pravidelnou čtenářkou, tak jsem to musela napravit. Já vlastně se vším, co jsi tady dneska psala, souhlasím. Je třeba mít hromadu sociálních sítí, nějaký plán, klidně i tu pauzu. I o mém blogu moc lidí neví... Zrovna včera jsem se zase snažila zlepšit design k dokonalosti. Ještě to zdaleka není ono, ale snad na to časem přijdu. I když mám blog jen pár měsíců, docela jsem se od začátku pohnula a vlastně to je můj koníček/práce. Dost mě to baví, stejně jako čtení ostatních blogů. Tak to je asi všechno, ještě popřeju spoustu inspirace! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! :) Určitě mi sem napiš tvůj blog, ráda na něj mrknu :)

      Vymazat
    2. To jsem ráda :) Odkaz je: DocumentThisMoment . Tak třeba tě zaujme :)

      Vymazat
    3. Mrkla jsem se a vypadá zatím super :)

      Vymazat
  6. Perfektní článek! Vystihla jsi úplně vše, co si myslím. Hlavně ta 8, která je dost výstižná. V době, kdy jsem měla blog o něm také nikdo nevěděl a ani jsem neměla potřebu, jim to sdělovat. Když jsem ale začala s YouTube (ne, že by byl nějak rozjetý, zatím tam je jen 1 video:D), tak jsem se o tom nějakým způsobem začala bavit a najednou mě v tom podporují ti, u kterých jsem se o to dost bála. Tím bych jen chtěla říct, že někdy není naškodu se o tom s někým podělit.
    Jinak, jak jsem zmínila to video. Tvůj blog sleduji hodně dlouho a dost jsem si ho oblíbila, takže by mi udělalo radost, kdyby ses na něj právě ty koukla. Nechci, aby to znělo nějak dotěrně, ale opravdu si to myslím ( video - https://www.youtube.com/watch?v=OzyE0PNqQdU ).
    Přeji hodně úspěchů s blogem a těším se na další článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem také moc ráda, že ti co o blogu ví mě podporují :) Na to video hned mrknu a děkuji moc! :) Moc si těchto komentářů vážím :)

      Vymazat
  7. Hmm, čumím. Narazila jsem na kvalitní četbu!
    Super blog! Určitě si od tebe přečtu i další články!
    Budu moc ráda, když se třeba koukneš i na můj blog:) http://nikolachocker.blogspot.de

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé děkuju za moc milý komentář :) Jsem ráda, že se líbí :3 :)

      Vymazat
  8. Ahoj Nikol,

    radi uvidíme tvoje outfity na www.daylook.sk, novom módnom komunitnom portáli.

    S pozdravom Miro, admin

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stránka vypadá moc dobře a někdy na ni snad přidám i ten outfit :)

      Vymazat
  9. Hezký článek :) U mě ví že mám blog jen dvě kamarádky a můj přítel. Také se za něj nestydím, ale jelikož ve třídě nemáme dobré vztahy a ze všeho si dělají srandu na popud člověka, tak nechci, aby se o tom vědělo - četli si ho např. o hodině a dělali si legraci, je to opravdu nepříjemné, to mi věř. (Nezažila jsem to s blogem, ale s něčím jiným). Nevím, prostě jsem ráda, když můj blog navštíví ostatní blogerky/blogeři, ale aby si z toho lidi dělali srandu nemám zapotřebí, dělám co mě baví, ale pak by mi to asi ubíralo ještě víc sebevědomí a nechtěla bych s blogem skončit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. úplně tě chápu :) Já to nechávám na osudu :D

      Vymazat
  10. To je skvělý nápad na článek! :)
    Co jsem na blogspotu tak blog beru víc vážněji než třeba předtím (to jsem byla na blog.cz), snažím se, aby se lidem mé články hezky četly a tak. :)
    Když jsem před pár lety zakládala můj první blog, tak jsem vůbec nikoho nečetla ani nekomentovala, naštěstí jsem si to brzo (s trochou pomoci) uvědomila a začala. Nyní čtu hrozně moc skvělých blogů :D
    Se všemi body souhlasím, je fajn, že si je napsala a shrnula to. :)
    DENYII

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) No já jsem uvažovala nad blogem, ale pak jsem postupně viděla, že s designem bych se moc nepohrála a je to pro mě asi složitější. Jsem moc ráda a tvůj názor, v něčem se asi shodneme :)

      Vymazat
  11. o mojom blogu nevie nikto z môjho okolia, majú iné záujmy a tak si myslím, že aj tak by ho nečítali :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. v tomto případě si myslím, že máš pravdu :)

      Vymazat
  12. Tohle je rozhodně skvělý článek a neříkám to jen tak! Podobných článků moc často nevídám a tenhle je naprosto originální :)) Pro mě blog je určitě práci, tak to beru už od začátku a dávám si na tom záležet. Naštěstí jsem ještě nikdy beznápadovou krizi neměla a snad jen tak ještě nepřijde :) Blog mě moc baví a doufám, že tomu bude i tak nadále :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milý komentář :) Je super, že takový přístup vedeš k blogu už od začátku :)

      Vymazat
  13. Super clanek & moc se mi libi design blogu:)

    OdpovědětVymazat
  14. So všetkými bodmi súhlasím :) s dizajnom mám sále problém, pretože šablónu takého typu ako máme my má dosť ľudí. Tak isto mám problém s pravidelnými čitateľmi, ale možno si len počkať. Pekný článok ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to fakt o čekání a trpělivosti :) a s šablonou máš pravdu. Je těžké hledat nějakou originální :)

      Vymazat
  15. Ahoj, v hodně věcech máš naprostou pravdu. Já jsem psala dva blogy již jako mladší, ale nakonec jsem u nich nevydržela, byly to spíš deníčky a návštěvnost jsem moc neřešila. Teď jsem se začala živit novinařinou, tak jsem se konečně vrátila i k blogování s novými zkušenostmi a znalostmi. A je dost vidět rozdíl:-) Jinak nemám ráda, když je každý blog stejný, stále jen o tom, co si kdo koupil nebo co nosí. A dost háklivá jsem na gramatický a stylistický chyby, asi nemoc z povolání:-D
    www.simplyadele.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, tu novinařinu ti celkem závidím :D A děkuji za milý komentář :)
      P.S. Máš nádherný blog ♥

      Vymazat