How to study?

Ahoj všichni :) I když poslední dobou příspěvky nějak moc nepřidávám, dnes tu máme nový článek. Před chvílí jsem skončila s učením ekonomiky a při tom mě napadl nápad na blog. Proč nenapsat článek o tom, jak se učit? Nebo spíše, jak já se učím. Sama se k tomu musím dokopat a možná tady najdete zrovna něco, co Vás k tomu donutí ?
Většinou dojdu ze školy a mám chuť jít spát nebo se vykašlat na celé učení a dělat si něco po svém. Potom mi však dojdou dvě věci: že si to večer jen přečtu a nebudu z toho vědět nic a další den budu mít výčitky jako vždy, když se na test nenaučím. Za dva roky na střední jsem si našla různé věcičky, díky kterým si věci lépe zapamatuji, ale také kdy se učit. 

Většinou dva dny před tím si přečtu danou látku a vezmu si to do batohu, kdybych náhodou po cestě domů den před písemkou neměla co dělat. Tedy se naučím alespoň začátek.


Snažím se mít podstatné věci vyznačené a pokud možno, udělat si výpisky, abych si to zjednodušila.

Jsem dost pořádná, hlavně u mě v pokoji. Dojdu tedy ze školy, najím se a převleču. Nesnažím se být na internetu nějak dlouho a uklidím si pokoj. Tak, abych se v něm cítila dobře. Častokrát si zapálím svíčku.

Můžu se označovat jako plánovací maniak. Na papírek si napíšu věci, které chci stihnout v ten den. Především co se týče školy, práci na internetě nebo také nezapomenout něco uklidit. 

Ještě než se pustím do samotného učení si nachystám materiály a učebnice na další den. To, co se mám učit si odložím na sebe tak, abych to měla po ruce a učím se jako první to nejdůležitější. Postupně se učím to ostatní. 

Někdy se učím ve stoje. Chodím po pokoji a přednáším si to. Podruhé, jako například dneska, si nachystám postel, pohodlně se usadím a začnu si jak jinak přednášet nahlas. Nehrozí tedy, že při ústním zkoušení nebudete vědět, jak co říkat či vysvětlovat. 

Pokud se jedná o předmět, ve kterém nechápu dost pojmů, mám po ruce neustále notebook s googlem, tužku a hledám si dané pojmy. Je dobré si to následně také zapsat k danému výrazu do sešitu/učebnice. Jsem potom jistější a nebojím se, že bych daný pojem zapomněla. Výpisky jsou mi potom o hodně jasnější. Důležité je neodolat a nekliknout hned na ikonku Facebook. Teď se učíte, takže ostatní věci netýkající se studia vynechte! 

Je čím dál víc zima, takže se klidně zachumlejte pod deku,udělejte si čaj a nestresujte. Jednoduše se to učte, jak jste zvyklí. Tyhle tipy jsou jen takovou menší inspirací, jak na to můžete jít.

Máte nějaké Vaše tipy na učení? Ráda si je přečtu, takže napište mi je do komentářů! :)

You May Also Like

6 comments

  1. Mít nepořádek v pokoji? Neexistuje! Ne, když se chci učit! :D Neskutečně mě štve, když nemám pořádek v púokoji a měla bych se v něm učit, a tak raději strávím půl hodinu úklidem a teprve pak se jdu učit. :) Asi jsem podobný typ jako ty, též si ráda všechno plánuji a co není na papírku, jakoby neexistovalo. :D Jsem človek, co musí mít do puntíku celý den zorganizovaný jinak z toho začne bláznit. :D Učím se hlavně metodou poznávání a vědění. Hodně čtu, zajímám se o věci a hodně věcí si dokážu logicky spojit. Hlavní pomocník je pro mě vnímání okolí a schopnost najít si v nejnudnější hodině pod sluncem něco, co mě alespon z části zaujme. Učíme se o renesanci? Fakt, vždyt ten a ten seriál se tam odehrává. :D Je to divný, ale na mně to funguje. :)
    Skvělý článek! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za hezký komentář :) Docela jsem si oddechla, že nejsem v tom plánování sama :D Je to docela sranda, když to někomu vysvětluji a on se na mě nechápavě dívá :D

      Vymazat
  2. Tak já tedy pořádná nejsem vůbec a už absolutně vůbec neplánuji xD I když poslední dobou se snažím napsat den dopředu alespoň nějaký seznam toho nejdůležitějšího, co musím udělat, jelikož jinak bych na to úplně zapomněla :D
    Tvé rady jsou super. Taky si to většinou předříkávám nahlas... a většinou si u toho ještě pouštím hudbu xD Vůbec netuším, jak mi to může pomáhat, ale jde to :) Nejhorší je ale opravdu se k tomu učení dostat xD
    Povedený článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý člověk má své vychytávky na učení :D Sice nechápu pouštění hudby při učení, ale pokud to pomáhá, tak je to super! :D
      Děkuji :)

      Vymazat
  3. Já učení nemám ráda, ale když se do toho pustím, tak mi to jde, chce to pauzy a dobré jídlo :D :)
    Denisse Beauty

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I když to nerada dělám, občas si dám jako odměnu kousek čokolády :D

      Vymazat