10 Ridiculously Useful Tips Every Blogger Should Know

Jsem moc ráda, že jsem se dneska dostala k novému článku. I když jsem naprosto vyřízená po včerejším plese, který jsme organizovali spolu se souborem, nedalo mi to a musím nějaký ten článek napsat. Dneska mě opět inspirovaly sociální sítě a díky nim jsem schopna dnes napsat tento článek. Jsou tu opět tipy ohledně blogu, které se Vám docela líbily. Upřímně to bylo nedávno a snad se nebudu opakovat. A pokud ano, omlouvám se. Ale myslím, že těchto rad není nikdy dost a je dobré si to nějaký způsobem zopakovat a znovu si upřesnit věci, které chceme se svým blogem provádět.

zdroj: weheartit

1. Jednou za čas je dobré provést rekonstrukci blogu
I když můžeme mít blog sebehezčí a jsme s ním spokojeni, přiznejme si, že po nějaké době nás to přestane bavit. Nevím přesně jak tenhle bod přesně vysvětlit, ale zkusím to takhle. Máte dokonalý vzhled blogu, ale pořád by jste něco měnili. Potom tedy přeformátujte nějakou věc na blogu nebo sem tam to vylepšete. Na internetu je mnoho návodů a myslím, že někteří z nás se k tomu určitě dostanou. Tak proč to nevyzkoušet? :)

2. Ujistěte se, že stránku, kterou máte, představuje kdo jste a co děláte
Pokud narazím na nový blog, jedna z věcí, která mě zajímá je 'autor' blogu. Je dobré mít o sobě na blogu něco napsané. Můžeme si říct, že chceme být tajemní a nechceme být někde zveřejňováni. Ovšem na druhou stranu, je to Váš blog a Vy byste se měli se čtenáři alespoň tímto způsobem seznámit. Můžete zmínit své dovednosti, koníčky a kdo ví, třeba si vás někdo všimne a dostanete se někam, o čem jste tolik snili.

3. Uspořádejte svůj blog tak, aby se čtenáři lehce vyznali v obsahu
Budu zde psát z mých zkušeností. Často narazím na blog, kde se absolutně nevyznám a tudíž si nemůžu přečíst to, co bych chtěla. Tudíž s tímto blogem je to na dlouho, raději si přečtu něco jiného. Proto je dobré mít blog nějakým způsobem uspořádaný. Ať už to jsou štítky nebo menu. Nejen, že v tom budete mít pořádek Vy, ale potom je také větší šance, že čtenáři si přečtou více článků na vašem blogu.

4. Nedovolte, aby footer se stal mrtvou zónou
Pokud máte váš design blogu už nějak více vymakaný, nezapomeňte na footer (většinou konec web stránky). Pokud se lidé o Váš blog zajímají, je dost zřejmé, že sjedou až na konec stránky. Tudíž tam nezapomeňte dát něco zajímavého o vašem blogu, o sobě, kontakt, populární posty atd. Je více než pravděpodobné, že váš blog je zaujme ještě více.

5. Vyhněte se 'vyhoření' blogu
Občas je toho opravdu moc. Pokud je blog opravdu zajímavý a úspěšný, autora blogu čekají emaily a častější přidávání článků. Celkově je toho na něj více. V tomto případě bych zvolila cestu plánování (což je mé oblíbené). Jednoduše si vyhraňte čas na psaní článků a vyřizovaní emailů či ostatních věcí ohledně blogu. Tak budete mít více času a podle mě se to odrazí také na kvalitě blogu. Nehrozí tedy, že vyhoříte a blog jednoduše 'padne popelem'.

6. Máte pocit, že jste vyčerpali všechny nápady? Brainstorming!
To znamená  v překladu generování co nejvíce nápadů na dané téma. V tomhle ohledu to můžeme brát jako inspiraci kdekoli na internetě. Já miluji Pinterest, kde vždy něco najdu. Nápady si můžete zapisovat někde do diáře nebo do nějakého sešitku a využít je ve chvíli, kdy Vás nic nenapadá. I když můžete mít v jedné chvíli nápadů více než dost, pak může nastat úplný opak. Zapsáním neriskujete neaktivitu blogu. Nápady také zde a zde.

7. Buďte si jistí, že čtenáři komentují na vašem blogu
Komentování článků je dobrý způsob, jak komunikovat se čtenáři. Chcete aby komentovali a komunikovali s Vámi více? V daném článku se jich ptejte na jejich názor, dejte otázky. Snad tohle nevyzní blbě, ale dělám to hodně ráda. Ráda totiž čtu vaše názory a postřehy. Každý je jiný a tedy i jiný postoj k určité věci. 

8. Komentování ostatních blogů je skvělá cesta jednat s někým, koho respektujete a rádi čtete a zároveň také zvýraznění vašeho blogu
Pokud s vámi někdo souhlasí v komentáři jiného blogu, jedna z možností je, že koukne na váš blog. Najít čtenáře pomocí komentářů je originální způsob. Komunita blogerů je silná a tímto můžete narazit na nová 'internetová přátelství' a můžete přinést sobě i ostatním radost a přínos v podobě více čtenářů.

9. Je dobré vědět, kdy je OK používat cizí fotografie
Ať už je to z internetu nebo od někoho z blogu, podle mě je slušnost a zároveň povinnost napsat zdroj. Pokud by se mělo jednat o něčí fotografii (jako osobní), zeptat se autora fotografie není špatný nápad. Například při fotografii z Weheartit alespoň uvést zdroj pod fotografií.

10. Efektivně propagovat blog na sociálních sítích
Je důležité uvědomit si, jak mohou sociální sítě rozšířit váš blog. Ať už máte facebookovou stránku blogu (snad nejlepší cesta propagace) nebo váš samotný facebook, instagram, není špatný nápad zveřejnit to právě na blogu. Nejlépe pomocí sociálních ikon. Zmínění soc. sítí v článku není také na škodu. 

Líbil se Vám dnešní článek? Doufám, že byl alespoň jiný od těch ostatních a něco jste z toho pochopili a vzali k srdci. Nás blogerů je čím dál více a já sama si myslím, že každý může udělat v něčem chybu. A upřímně, každý chceme vysoké čísla na blogu. Snad jsem nikoho tímto článkem nepohoršila. Co si myslíte o těchto bodech? Souhlasíte s nimi? :) Těším se na Vás u dalšího článku ♥

You May Also Like

20 comments

  1. Rozhodně souhlasím s bodem 1. Já jsem věčně hrozně nespokojená s tím, jak můj blog vypadá a samotnou mě můj vzhled nebaví ani pomalu týden :D
    Máš moc krásnej blog a líbí se mi tvý články, takže se rozhodně stávám tvým čtenářem :)

    ZEEKO. | koreavcesku.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. úžasné nápady, zrovna tu rekonstrukci blogu chci provést, přijde mi, že mám na blogu trochu zmatek, nevím...
    www.plesatazpevacka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Většinou to stačí opravdu pořádně promyslet a myslím, že výsledek potom stojí za to :)

      Vymazat
  3. Velmi fajn clanok, hlavne s tym vyhradenym casom, uz vela krat som si povedala, ze by som to mala robit viac organizovane

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věř mi, že i já s tím organizováním mám docela problém :/

      Vymazat
  4. Všechno jsou to body, které velmi dobře znám, no připomenutí nic nestojí. Nejhorší je, že mi to stejně nejde většinou všechno skloubit dohromady. Protože psát o tom je hezké, ale udělat si opravdu ten čas, když má člověk ještě další aktivity, je někdy fakt těžké.

    Bludiččino

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tom tě chápu, momentálně mám toho více než dost a bude toho ještě víc :(

      Vymazat
  5. Souhlasím úplně se vším! :) Největš problém mám asi s tím organizováním a plánováním. Vždycky si řeknu, že si nápady a prostě 'rozvrh čánků' budu psát, tak si ho píšu třeba týden, ale pak stejně zapomenu a jsem tam, kde jsem byla :D Heh, už bych se fakt měla naučit psát články podle plánu... :D
    DENYII

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu :D mám to úplně stejné :)

      Vymazat
  6. Ahoj Jani, já s tebou naprosto souhlasím. Snažím se těmi radami řídit, abych udržovala svůj blog nějak naživu a lidé se tam cítili dobře. Ale víš, v čem mi tvůj článek pomohl? Nikdy jsem totiž neuvažovala nad tím, že svůj footer mám mrtvý. Nic tam nebylo a tvůj článek mě nakopl k tomu, abych si tam něco dala. Teď (stálo to dost sil, ale moc se mi to líbí!) se tam pyšní 30 aktuálních fotek z instagramu. Takže ti moc děkuju za nápad a inspiraci! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ani nevíš jak jsem za tvůj komentář ráda! :) dělá mi obrovskou radost, že článek někomu pomohl :)

      Vymazat
  7. Super rady :) Keďže ešte iba začíname blogovať, nejaké tipy sa vždy zídu.
    The Golden Teddy

    OdpovědětVymazat
  8. Brainstorming je strašně super v tomhle směru. Občas si takhle sednu, vezmu si blok a tužku a píšu si nápady na to, co bych mohla napsat Hodně mi to pomáhá a jednou jsem takhle dostala nápad na 52 článků a měla jsem na nějaký čas vystaráno :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám také někdy nápadů vice než dost :D proto si to musím všude zapisovat :D :)

      Vymazat
  9. Jeden z najlepších článkov pre blogerov, aké som kedy čítala. Výborná práca! Práve dnes som si uvedomila, že hoci sa snažím chrániť si svoje súkromie a môj xichtík na blogu príliš neukazujem, čitatelia by predsalen mali vedieť, koho články to vlastne čítajú. A tak som o sebe dnes niečo napísala a predstavila sa. Verím, že teraz sa u mňa budú ľudia cítiť ešte príjemnejšie :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že se ti můj článek líbí a nějaké ty rady jsou užitečné :) Máš úžasný blog, tak ti držím palce! :)

      Vymazat
  10. Díky tomuto článku jsem si vytvořila footer. :D Rekonstukci blogu většinou podnikám v létě. Tento článek se mi vážně líbil. ^^

    Sofi♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že ti v něčem poradil :)

      Vymazat