Bloggers ideas?

Už delší dobu přemýšlím, že by bylo dobré přidat článek znovu o blogování. Ten minulý (zde) měl u Vás velký úspěch, za což jsem opravdu ráda. Vůbec jsem netušila, že byste u mě na blogu uvítali zrovna tohle! Tento bude možná pokračováním, ale možná také ne. Měl by se týkat totiž nápadů na psaní, designu blogu a tak. 

Začnu úplně od začátku. Teď je docela dost(hodně) lidí, co si založí blog a doufá, že bude hned hodně čtený. Tenhle proces jde postupně. Málokdy se stane, že Vás čte hned každý. Chce to čas. Tím navážu také na spolupráce. Mám přes padesát pravidelných čtenářů a zatím jsem měla jednu spolupráci. Není to úplná výhra, ale i tak jsem za to ráda. Ostatní si však myslí, že tím, že začnou blogovat budou mít plný mail nabídek o spolupráci hned pár dní po tom, co napíší první článek. 
Design. Bez něj ani krok. Při začátku blogování jsem měla málo, opravdu málo zkušeností s html nebo celkově bloggerem a jeho šablonami. Vždy se najde člověk, který Vám rád pomůže. Bohužel, někdy se najde i takový člověk, který by chtěl po Vás úplně celý blog upravit. Myslím, že je to Váš blog a Vy byste se měli snažit udělat ho nějakým způsobem svým, jednoduše aby Vás to vystihovalo. Já jsem měla doposud štěstí na blogerky, kterým jsem psala o pomoc hlavně v html. Vždy mi ochotně poradily. Ovšem neudělaly mi celý design. A to je rozdíl. Zrovna nedávno mi napsala jedna holčina o radu s blogem. Ráda jsem jí poradila a pokud vím, není to pro mě žádný problém. Ovšem kdyby mi někdo napsal, ať mu udělám celý design blogu, už bych z toho asi tak nadšená nebyla.


Teď se přesuneme k samotnému psaní. Už v několika článcích jsem vzpomínala, že se snažím o originální články(které doufám mám). Avšak najdou se blogeři, kteří jednoduše vidí někde článek a hned napíši stejný nebo hodně podobný. Není to špatně. Určitě je to dobrá inspirace. Avšak dle mého názoru je lepší vycházet se svých vlastních nápadů. Také mě někdo někdy inspiruje (například dnešní článek je také z části inspirovaný jednou blogerkou), ale nemyslím si, že ho mám úplně stejný. Snad jste pochopili, co jsem tím chtěla říct. Tímto způsobem to někteří dělají tak, že když nemají nápad, obšlehnou článek od někoho jiného. Takovým způsobem mi přijde blbost získávat čtenáře. Je to Váš blog a jde o Vaše nápady, Vaše myšlenky. Pokud Vás to opravdu baví, chvilka nepostování článků Vás snad nezabije. Je dobré napsat pořádný a smysluplný článek přímo od Vás. 
Když zrovna já nemám nápady, mojí inspirací je v tu chvíli všechno. Od učení, čtení časopisů až po dívání se na videa. Vždy z toho vyberu kousek a pak z více kousků a myšlenek sestavím článek, se kterým jsem ve většině případech spokojená. Je docela důležité mít v hlavě pořádek o tom, o čem chceme psát blog a čemu se chceme na něm věnovat. 
Upřímně, nejsem zastáncem stahovaní fotek na internetu. Vím, že to dělá hodně blogerek a vůbec mi to nevadí. Ovšem na svém blogu se snažím o originalitu a kvalitu článků, tudíž i fotek. Každý je jiný a tímto nechci nikoho pobouřit. Také mě umí docela naštvat, že někdo má úžasný článek, ale špatnou kvalitu fotek. Nedávám jim to za vinu. Foťáky jsou drahé, ale pokud víte, že Vám to fotí blbě při lampičce, počkejte si prosím na denní světlo. Vypadá to o hodně lépe.

Tento článek jsem měla v hlavě už dlouho a chtěla jsem Vám ho přidat co nejdříve. Doufám tedy, že v něčem budete se mnou souhlasit a napíšete mi komentář, ve kterém mi ukážete Vás vlastní názor na tohle téma. Děkuji moc za přečtení a snad jsem tímto článkem nikoho neurazila :)

You May Also Like

7 comments

  1. Já se vůbec nedivím, že minulý článek o blogování byl úspěšný... :) Máš náderný styl psaní a čte se téměř sám. Kromě toho mě osobně tyto "blogerské" články velice baví. Musím se přiznat, že kolikrát jsem se nutila do článku, ale nakonec to prostě nešlo ani vydat, bylo vidět, jak je tam to donucení... :) Myslím si, že každéhé jednou postihne taková menší krize, kdy bude do bloggeru koukat jako kůl v plotě, ale nejlepší je tomu dát volný průběh. Možná se člověk vrátí, možná ne..
    Opět musím článek pochválit, čte se sám! ;) <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za úžasný a upřímný komentář ♥ jsem ráda, že článek se ti líbí.

      Vymazat
  2. S novým rokem jsem začala svůj blog a budu upřímná, tak trošku se tu nevyznám. Celkem se ztrácím ve všech těch spolupracích, ať už meziblogových nebo s nějakou firmou, co to obnáší a tak. Nicméně tvými radami se budu řídit. Ten odstavec o článkách a inspiraci mi přišel nejzajímavější, díky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář :) Já si hlavně myslím, že blog není jen o spoluprácích. Což si většina blogerů neuvědomuje.

      Vymazat
  3. Pár dní dozadu sa mi stala taká nemilá vec, o ktorej píšeš aj v tomto príspevku. Začala som vydávať takú minisériu článkov o zdobení diárov. Proste pár mojich žvástov a nejaké tie inšpirácie z internetu.. Ako som vydala druhú alebo tretiu časť tohto miniseriálu, zrazu som na blogu zbadala blogerku, ktorá vydala článok na rovnakú tému. Áno, ja viem, že diáre a ich zdobenie teraz frčia, nevynašla som teplú vodu, ale články o tom sa aktuálne neobjavovali, aspoň som si ich vo FB skupinách pre blogerov nevšimla, pretože o tomto sú hlavne videá na youtube. Tak som ostala proste trochu vytočená, že si vymyslím niečo, o čom práve v tej chvíli nikto nepísal a o tri či štyri dni na to už rovnaký článok mala aj iná blogerka. Ako jasné, inšpirovať sa môže, ale podľa mňa ak je to nejaká jedinečná téma, tak je aspoň slušné nevydať to hneď po druhom blogerovi, ale chvíľu počkať, prípadne nechať v článku odkaz na toho, u koho ste článok videli a inšpirovali ste sa ním.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. oprava: *zrazu som na facebooku zbadala blogerku... :-)

      Vymazat
    2. Taky se mi stalo ze mi jedna blogerka "ukradla" článek. Tohel je blogovani snad nejhorší a pro me nesmutnejsi věc :(

      Vymazat