Roulade with banana

Poslední recept na tomto blogu ani nevím, kdy byl naposled. Je to zřejmě tím, že kvůli jiným věcem se moc nedostanu právě k pečení či vaření. Navíc jsem začátečník, za co bych se měla stydět. Jelikož jsem momentálně druhý den doma kvůli nemoci a zrovna dnes je to o hodně lepší, rozhodla jsem se upéct roládu, která je u nás známa něco jako lehký vánek nebo tak něco.Já jsem do toho však přidala banán. Není to nic zdravého (bohužel). I tak jsem se o to chtěla s Vámi podělit. Vypadá a chutná to dobře, tak pojďme na to! 

Co budeme potřebovat?
na piškot:
4 vejce (podle receptu má být však 5)
7 lžic cukru
3 lžíce kakaa
1 špetka soli

na náplň:
1 smetana ke šlehání
1 ztužovač šlehačky
1 vanilkový cukr
1 banán

Postup: 
Jako první si předehřejeme troubu na 180°C. Vajíčka si oddělíme na bílka a žloutky. Ze začátku budeme pracovat pouze s bílky, do kterých dáme špetku soli a pomalu mixujeme. Při šlehání budeme přidávat postupně cukr. Z bílků nám postupně začne vznikat tuhý leklý sníh. Zkuste převrátit mísu vzhůru nohama. Pokud sníh bude držet a nebude padat, sníh je dostatečně tuhý a my můžeme pokračovat.
Při velmi pomalém mixování vmícháme oddělené žloutky. Tím nám vznikne nažloutlá pěna. Začneme velmi pomalu a důkladně vmíchávat kakao. Míchání netrvá zrovna krátkou dobu, je důležité tohle dělat pomalu a důkladně. Jakmile je vše spojené v jednu barvu a pořádně zamíchané, vylijeme na pečící papír a dáme do trouby na 10-12 minut. 
Bohužel mé těsto nebylo moc vysoké a byla to jen placka. I tak jsem to nějak udělala. Po upečení jsem pečící papír s piškotem dala normálně na kuchyňskou linku a těsto po nějakém čase vychladnutí oddělila pomocí nožíku opatrně od papíru. 
Do mísy jsem dala šlehačku, vanilkový cukr a ztužovač. Mixovala jsem to tak dlouho, dokud mi z toho nevznikla šlehačka. Šlehačkou jsem potřela piškot. Na tenké plátky jsem rozkrájela banán a rozkládala na piškot se šlehačkou. Velmi pomalým pohybem jsem potom rolovala (opatrně!) piškot. Konečně to vypadá jako roláda! 
Mělo by to být přes noc v lednici, i tak jsem to ochutnala a je to výborné! Doufám, že se Vám recept líbil a popřípadě se Vám povede a bude chutnat. Máte podobný recept? 



You May Also Like

2 comments