Organize our time

Určitě jsme každý z nás zažili tu chvíli, kdy jednoduše nic nestíháme a nevíme, co dřív. Ráno rychle vstát do školy, přežít to v ní a hned potom rychle domů učit se, věnovat se koníčkům a zařídit milion dalších věcí. Najdou se i dny, kdy nemáme co na práci a stejně si najdeme něco, co nás zabaví a tudíž si moc neodpočineme. Já se momentálně řídím heslem 'škola na prvním místě'. Nechci tvrdit, že zrovna škola je to, co by mě extra bavilo. Řekněme si však na rovinu, že bez ní z nás toho moc nebude a maximálně můžeme dělat někde v supermarketu. Snad si nebudeme lhát a řeknu na rovinu, že každý má své vysněné místo nebo alespoň představu o tom, čím chce být nebo čeho chce dosáhnout. A já nejsem výjimkou.
Čím více jsem starší, tím více poznávám hodnotu času. Někdy jim plýtvám a někdy chci využít každou jeho minutu. Máme toho moc a problém u většiny lidí je právě ten, že si ho neumí zorganizovat. Snaží se dělat několik věcí naráz, ale ke konci dne zjistí, že stejně ať dělali pro to maximum, stejně všechno nestihli. Jsem zastáncem plánování a organizování. Ať už je to tím, že mě to fakt baví nebo že jsem ve většině věcech puntičkářka. Dnes tu mám pro Vás pár tipů, kterými se řídím já nebo se chci do budoucna jimi řídit.


Název 'to do' má nějaký význam
Dřív jsem si myslela, že to je blbost. V čem by mi měl pomoct to do list? Postupem času jsem si řekla, proč to nezkusit a dát tomu šanci. Většinou si večer napíšu seznam věcí, co udělat další den. Kolikrát naprosté zbytečnosti jako například zalít květiny, nachystat svačinu nebo zrovna nákupní seznam, který si pak jen odškrtávám. Spolu s ostatními úkoly, které jsem si sepsala. I obyčejné zaškrtnutí mi udělá radost. Vím, že jsem stihla alespoň něco. A co teprve když mám celý to do list zaplněný fajfkami splněno. Zkuste to taky!

Diář 
Ten navazuje na předešlý to do list. Nedávno jsem si věci začala zapisovat i do diáře. Ani nevíte, na kolik věcí si vzpomenu ve škole a pak samozřejmě na ně zapomenu. V diáři mám teda zapsáno všechno. Od povinností do školy až po povinnosti mimo ni.

Škola je na něco dobrá
O té si můžete přečíst výš. Každý má své priority a cíle. Avšak škola je důležitá. Hlavně pokud chcete něčeho dosáhnout. Bez práce nejsou koláče. Musím doporučit jednu věc, za kterou mě zřejmě nebudete mít moc v lásce, když ji tady zmíním. Učte se hned, co dojdete ze školy. Někdo je výjimkou a do hlavy mu jde učivo až ve večerních hodinách. U mě mozek pracuje od rána do odpoledne a večer je pro mě odpočinková doba. Věnuji se tedy něčemu jinému než je škola. Zkoušeli jste to tak někdy?

Ochota je dobrá věc, ale má své meze
Naučte se říkat ne. Někdo s tím problém nemá. Někdo z nás je však neustále ochotný a pak si ani neuvědomí, že všem vyhověl, ale svoji práci nezvládl tak, jak by měl. Rozmyslete si tedy, co je pro Vás důležitější a jestli má cenu vždy všem vyhovět, i když to pro Vás nemá žádný smysl. Tedy pokud toho máte moc. Pomůžu ráda, avšak když mám toho moc, raději nic neslíbím a popřípadě ve volném čase se tomu začnu věnovat.

Spánek ničím nenahradíš
Slyšíte to ze všech stran. Ale má to něco do sebe. Někomu pomůže káva a je fit celý den. U mě tohle nepomáhá a spánek je jediným dobíječem energie. V průměru přes pracovní dny spím sedm hodin. Docela mě to štve, jelikož bych mohla víc, ale jsem líná jít spát tak brzy. A nezapomeňte, že pokud se vyspíte více, Váš den bude hned hezčí a budete mít více chuti do nového dne.

Prokrastinace musí jít stranou
Pokud jste vážně na dně s časem (a nejen to), musíte si už jako vážně uvědomit, že toho času je málo a lenošit či litovat se nad školou či prací je fakt zbytečné. Říct si 'jdu do toho' je nejtěžší a nejlepší věc, co v tu chvíli můžete udělat. Vyberte si. Buď chcete mít dobré výsledky a být se sebou spokojeni, nebo se budete litovat a smutnit nad tím, jak jste beznadějní. V tuto chvíli si řeknu docela směšnou věc 'jsi dokonalá a máš na to'. Je to docela narcistické, ale vážně mi to pomáhá. Makejte na sobě!

Nemůžu odhadnout, jestli Vás tento článek bavil. Každý má na toto jiný pohled. Pokud máte tedy jiný názor, nebojte se ho napsat do komentářů. Ráda si ho přečtu a popřípadě se z něho poučím. Děkuji moc za přečtení. Jak si organizujete čas Vy? :)

You May Also Like

24 comments

  1. Dokonalý článek! Miluju jakékoli posty o organizování času, protože jsem sama děsná puntičkářka a zbožňuju přesně vědět, co mám udělat a pak si to odškrtnout. Co si nenapíšu, to nevím, takže je pro mě diář největší kamarád. Souhlasím prakticky se vším, co jsi tu psala. Je důležité umět říct ne, hodně spát a třeba i pochválit sám sebe! Vždyť když si člověk sám uvědomí, že to udělal dobře a je s tím spokojený, není na světě snad hezčí pocit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za komentář! :) Jsem ráda, že se mnou souhlasíš a nejsem sama puntičkářka v plánování času :D :)

      Vymazat
  2. Tento článok ma fakt baví. Priznám sa, že som strašný, ale skutočne strašný prokrastinátor. Nič sa mi nechce, začať niečo robiť je pre mňa nočná mora a tak sa postupne učím používať diár a najnovšie si tiež píšem to do listy. Akurát rozmýšľam, ako ich urobiť ešte zábavnejšie. Mimochodom neznášam ľudí, ktorí ma o niečo prosia a keď ich odbijem, že mám kopec svojej práce, začnú mi hrať na city, že tá pomoc zaberie predsa len minútku. Už neraz sa z tej minútky stal celý večer a ja som nestihla urobiť svoje veci. Odvtedy zo zásady odmietam pomáhať ostatným, pokiaľ nemám dokončené svoje povinnosti. Človek občas musí byť sebec, aj keď to na okolie asi moc pozitívny dojem neurobí! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mi je občas líto, když někomu odmítnu. Ale jak jsem vzpomínala, raději udělám své povinnosti a potom někomu pomůžu. A diář se snažím mít čím dál víc barevný, ale občas nestíhám a dokonce se v něm ani nevyznám :D

      Vymazat
  3. Moc hezký článek. Já popravdě mám s organizováním času taky velký problém. Jsem hrozný chaotik ale zároveň mám ráda ve věcech pořádek. Takže vždy ráno začnu, že si do diáře zapíši všechny možné věci které chci za daný den stihnout a jen odškrtávám....celkem mi to pomáhá a večer jsem na sebe pyšná, když vše stihnu. V druhém případě, převedu do dalšího dne :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas a někdy dost často to mám stejně jako ty :D

      Vymazat
  4. I love the post with the advice of organizations

    OdpovědětVymazat
  5. Jak jsem doufala v anglicky psaný článek od české blogerky... Co jsem mohla čekat, už ten krkolomný nadpis mi mohl poradit, že klikat nemám. Promiň, jsem z článku vážně zklamaná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Promiň, že jsem tě zklamala. Některé články jsem psala v angličtině, avšak mi to přišlo zbytečně, jelikož málokdo to tak četl. Anglické nadpisy píšu hlavně kvůli tomu, že se mi líbí více než ty české. A pokud to mám tedy špatně, mrzí mě to :)

      Vymazat
  6. já si taky musím organizovat čas! a je pro mě těžké pochopit lidi, co to tak nemají nebo neumí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Některé lidi prostě nepochopim :D

      Vymazat
  7. říkat ne absolutně neumím, ale snažím se to naučit :)
    fajn článek.
    random & recenze

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) ono je to fajn někomu pomoct ale horší je to fakt tehdy, když nestihas své věci :(

      Vymazat
  8. Hodne dobrej clanek a par super rad :)

    OdpovědětVymazat
  9. super článek se moc hezky čte!

    určitě mrkni na muj blog o modelingu :-)

    http://bephmodel.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc a ráda se na tvůj blog podívám :)

      Vymazat
  10. super článok naozaj sa mi moc páčil keďže som dosť roztržitá a nemám čas plánovať asi si ho najdem :) veľmi pekný štýl písania dokázala by som to čítať kľudne celý deň :D ak by si mala chuť pozri na môj blog, snáď sa bude páčiť :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za moc milý komentář :) Na tvůj blog určitě mrknu ;)

      Vymazat
  11. Super článek! Obdivuju jak to máš v hlavě srovnané. Co mě zaujalo nejvíce (nebo spíše jsem si řekla, že s tím skutečně musím začít), je TO DO list. Neustále si říkám, že s ním začnu, někdy s ním i začnu, ale moc dlouho to netrvá a přestanu si jej psát. Takže tentokrát začnu a fakt s tím vydržím. A nakonec samozřejmě prokrastinace. Musím s ní už zatočit jednou pro vždy! :)
    Veronique beauty

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten to do list je opravdu super! :) na nic nezapomenu a všechno co jsem měla dělat, udělám.

      Vymazat