Holiday 2016 | Bratislava

Krásný den všem přeji! :) Teprve včera jsme se vrátili po pětidenní dovolené, která se skládala hlavně z návštěv památek. První dva dny jsme strávili v Bratislavě u známých a právě díky nim jsme se více podívali do města. Nebudu to tentokrát nějak zdržovat rozepisováním a hned se vrhnu na popisování naší letošní dovolené!


Cestovala jsem pouze já s Honzou a byla to naše první dovolená, kdy jsme měli jet my dva. Moc jsem se těšila. Avšak ze začátku to tak moc růžové nebylo. Měli jsme odjíždět v pátek navečer. Všechno jsem měla naplánované, ať už balení nebo věci, co je potřeba udělat ještě doma. Začátkem týdne mě začal bolet zub. Nezbývalo nic jiného a v úterý jsem navštívila zubaře, aby mi s tím něco udělal. Nechtěla jsem si kazit dovolenou bolestí zubu. 
Zub mi teda nějak vyléčil, avšak chytla mě rýma. Už jsem začínala mít pocit, že naše společné užívání posledních dnů prázdnin se snad ani neuskuteční, ale naštěstí jsem to nějak vyležela. 
Ubytování jsme měli velmi výhodné. Mám tetu v Bratislavě, takže jsme byli velmi rádi, když nás v pátek večer po dvouhodinové cestě uvítali s otevřenou náručí. Teta je vážně milá a díky ní jsme se dostali tam, kam bychom normálně ve městě nešli.
Ráno jsme v deset hodin vyrazili pěkně odpočatí se strýcem i tetou na hrad Děvín. I když jsme to prošli jen kolem a nebyli přímo nahoře, bylo velmi krásné vidět, jak se Morava vlévá do Dunaje. Bylo tam také hodně cyklistů, je to tam pro ně jako dělané. 



Strýc nás nakonec vyvezl i na Slavín, což je (jak jsem pochopila) pomník věnovaný padlým ve druhé světové válce, a to především těm ruským vojákům. Úžasný výhled na Bratislavu stál opravdu za to! Ještě jsme se mrkli v Děvínské Nové Vsi na Most Svobody, který vede z této části Bratislavy přes Moravu do Rakouska k zámku Schloss Hof, kde jsme se bohužel nakonec podívat nešli. Hlavně nás odrazovalo vysoké vstupné. 





Po velmi sytém obědě jsme jeli do města. Přímo do centra. Prošli jsme různé uličky a náměstí. Bratislava nemá po historické části moc co nabídnout, ale i tak se ráda procházím mezi kavárnami, restauracemi a různými budovami. Nakonec jsme si zašli na osvěžující Mojito, které jsme se dali s tetou a Honza si dal limonádu z kiwi, taky výborná. Kavárna byla na velmi příjemném a tichém místě. Nachodili jsme toho víc než dost a tak nebylo divu, že jsem večer hned usnula.







Nedělní ráno nebylo už tak slunečné, jako to sobotní. Začalo pršet a to nám překazilo plány jít se podívat na blízký písečný kopec Samberk a lom o kousek dál. Dopoledne jsme teda zůstali doma a vymýšleli plány na odpoledne. Už v sobotu večer se Honza s mým bratránkem domlouvali na kině. Nebyla jsem si jistá, zda chci jít taky. Vybrali film Suicide Squad. Na to jsme šli do nového a obrovského nákupního centra Bory Mall, kde je opravdu hodně moc sálů. Film mě překvapivě bavil. Potom jsem nechala kluky jít na kávu a já jsem obcházela obchody. Bylo jich hodně a v nákupáku jsem se ztrácela. Nakonec jsem přeci jen něco ulovila. 
Mohlo být kolem šesté hodiny večer, když jsme dorazili domů. Najedli jsme se a už jen odpočívali. Ráno nás čekala s Honzou cesta vlakem do Vídně, takže jsem se pomalu balila. Řeknu vám, že do příští dovolené si pořídím větší kufr, protože zapínat ten můj malý bylo za trest a sama sobě jsem se musela smát, jak vtipně jsem u toho vypadala. 
O Vídní napíšu další článek. Bratislava se nám líbila a nemůžeme se dočkat, kdy tam pojedeme znovu. I vy jste byli někdy v Bratislavě? Užili jste si prázdniny někde na dovolené? ☺

You May Also Like

4 comments

  1. to je sranda, lebo my sme včera boli v zámku Schloss Hof, ale tiež sme nešli dnu,kvoli tomu vstupnému, a už bolo aj veľa hodín..ale vyzerá to tam krásne, a určite sa tam nabudúce vyberieme na celý deň :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že je to tam super :) Tyhle zámky umí zabrat hodně času :D

      Vymazat
  2. Bratislava mě nikdy neokouzlila, ale ten nápad s tím mostem spojujícím Rakousko je skvělý :3!

    gingerjannie.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat