Holiday 2016 | Vídeň

Proč si nezpříjemnit začátek školy vzpomínkami na letní dovolenou? Při cestě domů jsem si říkala, že to není možné, jak rychle ty prázdniny utekly. Vždyť mi teprve začaly a měla jsem pocit, že právě na dovolené jsem konečně nebyla ve stresu a v každodenním strachu z toho, co všechno mám ještě zařídit. Ten pocit osvobození po příjezdu do Vídně byl vážně úžasný a velkolepý!
V článku z Bratislavy jste se mohli dozvědět, že jsme necestovali s Honzou pouze tam. Vídeň je pouze hodinka cesty vlakem, takže auto jsme raději nechali u tety. Přeci jenom, vyznat se v cizím městě je někdy vážně problém. Navíc tam není zrovna levné parkování, takže jsme volili levnější variantu jet vlakem.
P.S. Ještě vás upozorním, že tento článek bude nezvykle dlouhý, haha. 


V pondělí ráno nás strýc s kufry odvezl na vlakové nádraží. Tam jsme si koupili zpáteční lístky a jen čekali, než nám ohlásí náš vlak. Sluníčko zrovna moc nesvítilo, měla jsem na sobě mikinu a kalhoty. I tak bylo příjemně a já jen doufala, že nás nechytne odpoledne někde ve městě déšť. 
Cesta nebyla ničím zajímavá. Ale jakmile jsme vystoupili na hlavním nádraží ve Vídni, byla jsem úplně mimo. Bylo to tam obrovské, šli jsme tam, kam šlo nejvíc lidí. Nějak jsme se dostali do obrovské haly a tam se rozhodli, že lístky na metro koupíme až potom. Teď jsme měli namířeno na byt. Ten nám na ty tři dny vypůjčili známí, kteří ten byt mají jako vedlejší a žijí ve svém vlastním více v centru. Byl to maličký byt a asi 15 minut od metra a vlakového nádraží. V klidu jsme se nachystali a rozhodli se, že odpoledne strávíme v Schönbrunnu. Znovu jsme se vrátili na nádraží kde jsme si koupili třídenní lístek na metro. 
Metro je tam vážně dobře popsané, takže se nám málokdy stalo (skoro vůbec), že jsme tam zabloudili. Metro nás odvezlo přímo k zámku a musím upozornit, že pokud se tam chytáte, počítejte s obrovským návalem lidí. A to po celý den. 
Koupili jsme si lístek, kde jsme toho měli více než prohlídku zámku. První jsme se vydali na Gloriette, altánek na kopci za zámkem, kde snídávala princezna Sisi. Měli jsme totiž čas hodinu, než nám začne prohlídka. Byl to krásný výhled a hned jsme věděli, že tam ještě jednou po prohlídce zavítáme. Doba prohlídky? To si nepamatuju. Každopádně jsme měli audio průvodce a to dokonce v češtině, takže to bylo velké plus. Fotit se tam nemohlo, ale nevadilo mi to. Podle mě takovou krásu musí člověk vidět na vlastní oči a ne se na ně dívat na fotkách (ale každý máme na to svůj názor). 
Už jsme měli docela hlad, takže jsme šli do nejbližší pizzerie a pořádně se najedli. A pak znovu k zámku ☺
To jsme prošli už více zahrady, které jsou obrovské a už se mi o tom docela špatně píše, jelikož takové nádhery se mi vážně blbě popisují :D Ale stálo to za to. Do menšího kopce jsme vyšli a tentokrát jsme vyšli na terasu Gloriette, která byla v ceně našeho lístku. Ten výhled na Vídeň byl okouzlující a jedinečný, nevím, co k tomu dodat. 
Znovu jsme si prošli zahrady, které jsou vážně obrovské a podívali se i do labyrintu, kde nám chvilku trvalo dostat se ven. Ale také to bylo fajn. Rozhodli jsme se jít něco koupit na jídlo, jelikož jsme nechtěli zbytečně utrácet na večeři a snídani někde ve městě. Měli jsme vytipovaný jeden obchod, ale ten nebyl otevřený, Potom jsme šli na zastávku metra, který byla mimo provoz, takže jsme pěšky šli k naší původní zastávce u Schönbrunnu. Měli jsme to ale štěstí, že? 
Nakonec jsme blízko našeho bytu našli Billu. Jídlo je tam o něco dražší než u nás, ale úplná katastrofa to není. Asi vám nemusím ani psát, jak jsme oba rychle usnuli.











Řekli jsme si, že ráno nebudeme vstávat nějak brzo a prostě se vyspíme do růžova. V úterý nás toho čekalo hodně. První jsme se vydali k Schloss Belvedere, který byl kousek od nás. V klidu jsme si prošli zahrady a poté se vydali pěšky (!!!) do centra, což nám nějakou tu dobu trvalo. Procházeli jsme kolem státní opěry a dalších historických budov. Ty byly tady na každém rohu a bylo to něco krásného. Tohle historické centrum na mě udělalo velký dojem  a nemohla jsem se na to vynadívat. Chodili jsme pořád po centru, fotili a obdivovali parlament a také radnici, u které se zrovna konal filmový festival.
Už jsme měli také hlad a kde jinde jsme to mohli zapichnout než v Mc Donaldu. Odtud jsme zamířili už metrem na Stephansplatz, kde jsem si teda jako správná žena něco koupila (haul tady), a navštívili také Stephansdom. Krásnou architektonickou stavbu. Jelikož už jsme toho za celý den měli dost, jeli jsme domů, kde jsme se dali nějak dohromady a vyrazili s přáteli, kteří nám půjčili byt, do Prateru. Zkusili jsme takové atrakce, na které bych normálně ani nešla :D Šli jsme také na večeři do restaurace, jejichž původní majitelé jsou Češi a čepují tam Budweiser. A ten jsem musela ochutnat. Na jídlo jsme si dali jejich specialitu kotletu, která byla na povrchu celá křupavá. Vynikající. Zřejmě proto, že na to mají patent jako jediní. 
Na byt jsme dorazili kolem jedenácté večer a nic jsme neříkali, jen jsme si lehli a hned usnuli. 














Ve středu, poslední den, jsme si naplánovali jít do Kunst Haus Wien a poté k Hundertwasserhaus. Nebylo to nic, co by mě nějak moc zaujalo, ale jelikož na různé výstavy umění či do galerií nechodím, přišly mí díla tohoto autora velmi zajímavé. Také jsme stihli pokoupit nějaké magnetky a pohledy domů.
Na co se Honza těšil snad nejvíce, byla Zoo. Ta se nachází v areálu Schönbrunnu. Není moc velká, ale i tak tam najdete dost zvířat. My jsme si to užívali hodně, jen to horko bylo dost nepříjemné. Poté jsme rychle běželi na metro a na byt, kde jsme se museli co nejrychleji sbalit a uklidit celý byt, ať tam po nás není takový svinčík. I když jsem pořádná, tady jsem to vůbec neřešila. Na vlak jsme skoro běželi, sprcha mi byla k ničemu, byla jsem úplně zpocená a znovu se mi udělal puchýř na chodidle. Takže asi tak vám popíšu cestu do Bratislavy.
U tety jsme povečeřeli a sdíleli s nimi své zážitky. Přespali jsme tam a ráno kolem deváté jsme vyjeli domů. Cesta byla klidná a docela mě mrzelo, že ty prázdniny už končí. Nachodili jsme několik kilometrů, ale ty zážitky stály za to.




Vídeň je úžasné město a vždy se tam budu ráda vracet. Už teď plánujeme jet tam na vánoční trhy. Celou dovolenou shrnu jako perfektní a s Honzou jsme se úplně odreagovali. Takže účel dovolené - splněn ☺

Byli jste někdy ve Vídni? Líbí se vám? ☺

You May Also Like

8 comments

  1. Páni, Vídeň je krásná :3. Hlavně ten zámek, je to jak v nějakém francouzském stylu, tipuju podle Versailles. Vy máte známé všude :D.

    gingerjannie.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, dá se říct, že známosti máme :D

      Vymazat
  2. Vídeň jsem navštívila se školou a bylo tam krásně! Pěkné fotky.

    OdpovědětVymazat
  3. Viedeň mám rada, chodíme tam hlavne na vianočné trhy, ale už som tam bola aj v lete a je krásna v každom ročnom období :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na ty vánoční trhy se snad jednou podívám :)

      Vymazat
  4. Moc pěkné fotky! Ve Vídni jsem byla jen jednou, ale chtěla bych se tam vrátit. Především na vánoční trhy :)

    Juvelora | Nekonečná

    OdpovědětVymazat