PLÁNOVÁNÍ, MATURITA...

Krásný den přeji! ♥ Jak jste trávili poslední dny? Já velmi divoce. Byly u nás hody (nebo také dožínky), což znamená, že celý víkend jsem strávila někde venku a doma skoro vůbec. Už v pátek večer jsem to pořádně rozjela a nebudu kecat, ráno mě bolela hlava. Ale řekněme si na rovinu, že jsme mladí a krásní a byla by škoda neoslavit to. Snad si o mě teď nebudete myslet, že jsem nějaká party holka. Jenže řeknu vám na rovinu, že jinak vůbec nepiju. V sobotu jsem byla celý den s rodiči na rodinném srazu. Ten se neobešel bez beach volejbalu, při kterém jsem se krásně opálila, a koupání v bazénu. Na celý víkend nám vyšlo slunečné počasí a také dneska, v neděli, jsme toho využili a šli s Honzou na pouť.
Byl to vážně perný víkend a momentálně jsem vážně ráda, že mám ještě dva dny praxi a nemusím dělat nic do školy. I tak mě to ale nemine. Teď jsme se dostali k samotnému jádru tohoto článku. Tento školní rok maturuji a už teď mám nervy z toho jak to zvládnu. Každý měl před tím strach. Jenže u někoho to také vyžaduje více stráveného času u učení. Je dobré si vše dobře naplánovat.
I když sama nevím, jak to všechno půjde, rozhodla jsem se dát vám pár tipů :)


1. Jako první by bylo dobré vypořádat se se stresem, který nás maturanty v tomto období nemine. Vyrovnat se s tím a utřídit si v tom pořádek je důležitý bod. Každý v okolí nás bude uklidňovat a to je dobře. Já si říkám, že když to nedám, nebudu ani první ani poslední.

2 Se stresem souvisí i to, že není praktické si vše nechávat na poslední chvíli. Nával bezmocnosti v té chvilce zahltí každého. Proto je fajn si vše plánovat dopředu a pokud možno, učit se průběžně. Lehce se to říká, já vím. Avšak pokud s tím budete bojovat už od začátku, je čím dál menší pravděpodobnost, že to neuděláte.

3. Momentálně miluji diář a mám potřebu si do toho zapisovat úplně všechno. I dobrý pocit z něčeho. Je docela frustrující,když si tam píšete povinnosti, které musíte udělat, ale nechce se vám. Proto si píšu krásné události, vzpomínky, ale i ty hezké povinnosti.

4. Co se týče ještě toho plánování, snažím se to mít veselé. Zvýrazňovače jsou tady v hlavní roli a bez toho nedám v diáři ani ráno. Vypadá to hezky a máte v tom větší pořádek. Já to mám podle sebe roztříděné. Škola je žlutá, lékaři zelená, události oranžová, ostatní růžová. Mám v tom svůj systém a zatím to funguje :)

Tipy jsou to jednoduché a je na každém z nás, jak se s tím popereme, zda chceme být připravení nebo to nechávat vše na poslední chvíli. Pokud si tohle čte nějaký ten maturant, tak doufám, že to zvládneš a budeš poctivý. Je to občas těžké, ale bez překážek to nikdy nejde ☺ Mějte se krásně! 

You May Also Like

6 comments

  1. Přeju moc štěstí v maturitním ročníku! Já na to mám ještě pár let, ale protože jsem na gymplu, připravují nás na to už od sekundy. Správný gymnazista má totiž maturitní četbu v tý době už dávno za sebou, že :D Máš moc krásný diář, tuhle značku znám a jejich filozofie se mi fakt líbí. Já jsem diářový maniak a ten svůj nikdy nepustím z ruky, je to celý můj život :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! S tím diářem to máme stejně :)

      Vymazat
  2. Prajem ti veľa šťastia! Hlavné je sa pripravovať priebežne a nenechávať si to všetko na poslednú chvíľu :) ♥

    www.thestyletale.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už teď se snažím dělat vše průběžně. A děkuju :)

      Vymazat
  3. Presne tak, je lepšie si nenechať všetko na poslednú chvíľu. Najlepšie je učiť sa priebežne, no ale tak kto sa už len všetko učí priebežne počas roka? :-D ja som všetko dohnala posledný akademický týždeň maturami. Z každej témy som si povyberala to najdôležitejšie, že tak nech viem aspoň z každého rožka troška, samozrejme niektoré témy som sa nestihla naučiť, no mala som šťastie aspoň na odborných a angličite, tie témy som vedela, slovenčina bola trochu horšia, myslela som si, keď som sedela v tej lavici, že teraz je so mnou koniec, ale to ako učitelia pomáhali, fuuu... mám pocit, že pomohli takmer všetko. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já doufám jen, že nebudu mít okno při té maturitě :D

      Vymazat